Pages

Thursday 21 July 2011

Kalau AKU Tanya...

1. Kalau aku tanya: Lawa ka pompuan tu?
Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? Aku kaa pompuan tu?

2. Kalau aku tanya: Awak dah makan ke belum?
Makna tersembunyi: Jomla pi makan. Lapar ni!

3. Kalau aku kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek.
Makna tersembunyi: Bila tahunla aku nak beli??..Ada bapa lg duit aku erk.??

4. Kalau aku kata: Rasa macam nak pening la.
Makna tersembunyi: Tolongla picit kepala...baru lega..

5. Kalau aku kata: Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi...
Makna tersembunyi: Kita mkn kat luar jelah. Lepas tu, tlg basuh kain-baju sekali..Machine je pown..

6. Kalau aku kata: Kita lebih sesuai berkawan saja.
Makna tersembunyi: Saya dah tak nak kat awak. Tak paham-paham ke?

7.Kalau aku kata: Saya suka berkawan dengan awak. Awak baik,memahami bla bla bla...
Makna tersembunyi: Hish... Saya minat sesangat kat awak. Pinangla saya jd awek awak..

8. Kalau aku tanya: Awak pernah tak teringatkan awek awak yang dulu?
Makna tersembunyi: Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.
 


9. Kalau aku kata: Saya sanggup berkorban demi kebahagiaan awak.
Makna tersembunyi: Amboi! Aku kena berkorban. Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok. 


10.Kalau aku kata: Saya tak kisah kalau memang betul awak nak kahwin lagi satu. Asalkan awak berterus-terang dengan saya, bersikap jujur dan berlaku adil. Ape yg 'dia' dapat saya pun dapat..
Makna tersembunyi: Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu. Kalau x, lepaskan aku!!!!






( Sekarang aku dah pandai menipu...cubala cr yang mana aku tipu..hahaha)

No comments:

Post a Comment