Pages

Thursday 28 July 2011

Cerita disebalik tabir...kenyalaan api yang tak akan padam..


Tengah malam ja aku dibisingkan dengan bunyi keringan henpon. Macam tu jugakla subuhnya. Punyala awal subuh pukul 6 pagi. aku selalu bangun kol6.30pagi hingga kol 7 pagila. Haa.... tula subuh gajah. haha..
 Nak jadikan cerita, aku ada seorang bekas teman lelaki aku. Aku yang minta break. " mesti orang kata aku ni jahat". Apa pun andaiannya, aku x kisah sebab aku rasa keputusan aku sangat tepat, even housemate bekas teman lelaki aku pun kata "bagus" lelaki jugak tau! After aku minta break dengan lelaki tu, dia sering kacau aku, meseg tanpa henti and kol tanpa penat. Masalahnya, aku tau penat... Letih juga nak caj henpon ni..
 Sebab aku minta break, listen yea every single ear and eye....

  1.  Tak tahu buat keputusan sendiri untuk membeli apa jua jenis barang yang dia nak.
  2. Tak tahu selesaikan masalah diri sendiri.
  3.  Tak memahami masa aku kerja and belajar.."Sering nak kol, sembang, meseg and ajak keluar"
  4.  Memewahkan aku dengan duitnya dengan niat aku tak kan lari dengan laki lain.."Kononnya la.."
  5. Menghina aku di hadapan rumah sewa aku dengan mengatakan aku nie perempuan "murahan"...'HOI!!!AKU ADA MARUAH AR!!!'CELAKA!!!!!
  6. Duit pun tak dak, duk cakap nak kawin dengan aku "tak Sedaq DIQI"
  7. Aku dijadikan guideline dalam hidup dia "Semua dia buat, nak minta pendapat and nak ikut aku. OTAK DIA TAK BERFUNGSI KA????
  8. Tak dak cita-cita, perancangan masa depan sendiri.
  9. Ugut nak bunuh MR....aku and aku sekali dan juga nak merempatkan family aku.
  10. Dia pernah cakap yang dia hidup kerana aku, means that, dia hidup bukan keran Allah and bapak aku said ' TAK YAH DAH PERGI KAT DIA, DIA DAH MURTAD'
  11. Bila masa berkapal dengan aku, tak pernah tegur bapak aku dan bapak aku berfirasat 'DIA NI TAK HORMAT AKU'
  12. Tak pernah minta izin family aku ajak aku keluar.
  13. Kalau aku keluar dengan kengkawan aku, dia akan kol aku every single minutes tuk tahu aku buat apa. 'AKU KATA, DIA X CAYA KAT AKU'
  14. Aku keluar dengan family pun dia duk kacau sepertimana dia kacau aku waktu keluaq dengan kengkawan aku. ' TAK SENANG BETUL!!!'.
  15. Dia suka mengungkit kalau dia tolong aku. 'PADAHAL, AKU TAK MINTA TOLONG PUN...'
  16. Lepas ugut nak bunuh aku, MR..aku and rempatkan aku..Dia said sory and nak balik kat aku 'AKU KATA, SUMPAH SAMPAI MATI AND HIDUP SEMULA AKU TAK KAN TERIMA DIA BALIK'..
  17. Tak Cukup dengan tu, dia ugut dia nak buat gambar ******* aku and sebarkan di flat tempat aku sewa nie "MEMANG DIA BOLEH BUAT SEBAB DIA ADA DIPLOMA PHOTO" tapi aku tak takut sebab aku tahu Tuhan MAHA PELINDUNG..
  18. Dia kata aku habiskan duit dia, dia tak sedar berapa banyak pulak duit aku habis sebab dia. dia ingat gaji dia rm**** mampu tanggung aku, lepas tue, buat2 tak dak duit and ngadu kat aku, 'AKU KESIAN AND BAGI BALIK DUIT DIA'
  19. Duit simpanan pun tak pernah ada, KALAU ADA PUN, DUK BAWAK KELUAQ SAMA BANYAK YANG DIA DUK SIMPAN.
  20. AKU TAK TAULA PERASAAN KORANG YANG BACAKAN...AKU MEMANG DAH GERAM!!!! HAHAHA..SO, KALAULA KORANG JADIK AKU...APA CER???

Yang aku sangat tak tahan, dia boleh kata kat aku and family aku bukan-bukan but then, " I'm sory, and bagi saya peluang "...Cis!!!!Bedebah!!! tak guna punya *****". Sekarang, pertanyaan aku, aku tak salahkan buat keputusan??? Adakah aku still jahat?? Salahka aku mencari yang lebih baik and lebih memahami aku mcm MR. R???Ae....Salah ka aku kalau aku berubah hati kalu macam tue??? ceciter and habaq mai!!!

No comments:

Post a Comment