Pages

Tuesday 29 October 2013

Sharing is caring is loving

         Alhamdulillah...saya sihat pada hari ini. Dah lama juga saya tidak post something. Malas... hermm. apala.. Tetapi, siapa dalam dunia ini tidak ada sifat malas?? Cuba bagitahu!!! Semua orang ada sifat malas cuma kemampuan kita mengatasi sifat malas. Hasilnya, ermm menampakkan dan menjadikan kita hebat bukan??!! Saya pon ada sifat malas. Terus terang saya beritahu. Sekarang pun tengah malas. Namun, Alhamdulillah..Sepanjang 2 hari saya malas tetap saya dapat berkongsi kepakaran, menyedarkan dan memberi idea kepada orang sekeliling saya cara menjadi seorang manusia yang MERANCANG!!! Bukan sahaja untuk diri sendiri, tetapi juga untuk keluarga. Sebagai contoh!! berapa ramai dikalangan anda atau kita yang sudah mempunyai wasiat? merancang untuk keluarga setelah sesuatu terjadi pada kita.. Tidakkah menjadi tanggungjawab kita sebagai ketua keluarga atau manusia merancang yang terbaik untuk keluarga kita? Adakah setelah kita berusaha mencari rezeki atau harta hendak membiarkan ia usang tanpa keluarga kita dapat? Adakah kita mahu membiarkan keluarga kita miskin selepas ketiadaan kita? Dimana tanggungjawab kita sebenarnya?Ya! memang ada orang kata. Kita dah tiada biarla mereka yang uruskan TETAPI bukankah menjadi tanggungjawab kita menjalankan dan menguruskan hal tersebut sebelum kita tiada selagi kita mampu. MAHUKAH ANDA DIPERSALAHKAN SELEPAS KETIADAAN ANDA? MAHUKAH ANDA DIPERSALAHKAN KERANA TIDAK MERANCANG WALHAL ANDA MAMPU!!? SUKAKAH ANDA DIPERKATAKAN HAL-HAL YANG TIDAK ELOK TENTANG ANDA SELEPAS ANDA TIADA?? Renung-renungkanlah... Tuhan dah memberi kita pilihan. Rancanglah dan Dia akan tentukan yang terbaik. Merancang bukan sekdar untuk kaya tetapi juga untuk membberi kesenangan kepada keluarga dan masyarakat. Harta memang tidak boleh bawa kemati tetapi harta boleh memberi pahala kepada kita bila kita dah mati. Fikir-fikirkanlah ye!!!!

No comments:

Post a Comment